Al weer bijna 2 maanden in Mirissa

23 november 2022 - Mirissa, Sri Lanka

Hoi Allemaal,

In juli schreef ik dat ik in september naar Azië zou gaan.  Inmiddels ben ik al bijna 2 maanden in Sri Lanka. De tijd hier gaat erg snel. De eerste weken moest ik wel weer wennen om hier te zijn. Vooral het feit dat het nog het einde was van het regenseizoen, het regende hele dagen achter elkaar. dit zorgde ervoor dat ik veel binnen was. En zie je was maar droog te krijgen als het zo vochtig is. Daarnaast is er elke dag een powercut. de stroom valt elke dag tussen de 1,5 en 8 uur uit. Inmiddels heb ik geleerd om in het donker, met mijn hoofdlampje te koken :) .

Op dit moment schijnt de zon weer elke dag, en dat geeft veel energie en helpt ook om nieuwe dingen op te starten. Zo geef ik elke zaterdag een training aan 5 vrouwen om ze op te leiden tot zweminstructeur. En geef ik op nog 2 andere dagen zwemles aan kinderen uit de buurt. Het is zo leuk om hun vooruitgang te zien en het plezier in het zwemmen. Ik hoop binnenkort nog meer zwemklassen te starten.

deze dames opleiden tot zwemcoachwe hebben veel plezier!zwemles geven in de zee

Naast zwemles geef ik ook 1 keer per week surfles. Een aantal jongeren die al wat kunnen zwemmen leren we nu ook om te surfen. Ze kunnen allemaal inmiddels voor een paar seconden staan. Het is echt super om te zien hoe blij de jongeren worden van het surfen.

smile!

Verder geven we Engelse les, dit gaat inmiddels zo goed, dat er te weinig stoelen zijn, dus moeten de kinderen op de grond zitten. Ze zijn erg gedreven om te leren. En het is leuk om te zien dat ik steeds meer met de kinderen kan communiceren. Dat ze vrijer worden en gesprekjes met mij durven te hebben.

Engelse les geven

Ook ben ik betrokken bij de k.rk, hier kan ik op deze openbare pagina niet veel vertellen. Maar het is fijn om te zien hoe hier onze H.er gediend wordt. Via de gemeente in Nederland zal ik hier meer over vertellen. (voor veiligheid gebruik ik niet de hele woorden).

Voor de komende maanden hoop ik meer zwemles te gaan geven, maar hoop ik ook te investeren in vriendschappen. En het voorbereiden voor kerst. Ik hoop de lokale k.rk te helpen met een kerstpakket omdat ze te bemoedigen in deze lastige tijd, omdat de economische situatie van het land hun erg hard raakt.

groetjes Gerdien

1. Hanneke van de Vrugt:
    23 november 2022
    Wat mooi om te lezen Gerdien!
    Heel veel zegen daar op jouw plekje!
  2. Mw, Hennie Robbertsen:
    23 november 2022
    Dag Gerdien, dank voor je nieuwsbrief. Fijn dat je zwemlessen kunt geven. En er contacten ontstaan. Ik denk aan je. lieve groet, Hennie.